Kamilla

November 2011

Måneden startede med hygge i vuggestuen. Hun var blevet rigtig glad for at gå der. Søren var ude og rejse et par gange, med 2-3 overnatninger. Det var letteret påvirket af det, men mere når Søren kom hjem, så var hun utroligt farsyg. Hun blev mere og mere mobil, og kravlede rundt i hele huset - havde fået koden "Lillesøster alarm". Alt blev raget ned, og hun skulle have fat på ALT hvad hun ikke måtte. Hun var god til at rejse sig, og gik rundt ved møblerne, men var endnu ikke stabil nok til at stå eller gå selv - og ellers kun ved to hjælpende hænder. Hun var lidt småsyg, og havde en enkelt dag med feber, ellers var det kun hoste og snot, og vi opdagede glæden ved saltvandsdråber, fra en meget afbrudt søvn fik vi pludselig igen hele nætters søvn. Hvad mad angik var hun et kapitel for sig - alt røg ned, og gerne i meget store mængder - selv vuggestuen var imponeret, og sagde af og til stop - med accept fra os. Men selvom hun spiste alt viste hun hvad hun gerne ville have, og hvis hun ikke fik det - f.eks. pølse fra vores tallerken, blev hun hysterisk. Hun var stadig nem at lægge og sov godt.

Kamilla med Mikkels dyrepiano - det virker også som om hun bliver rigtig glad for musik, hun rocker med når der er Sigurd i højtalerne

Kamilla i vasketøjskurven.

En meget bestemt dame

"Hmm, sådan gør de andre når de kigger i de her tingester - det må jeg også prøve"

"Mig jeg har ikke spist chokoladekiks"

Hun var meget betaget af vaskemaskinen, og var på pletten så snart den blev åbnet

En lettere misfornøjet fødselsdagsdame

Så skulle der samles køkken - hun havde fået et IKEA køkken i fødselsdagsgave - og Mikkel kunne ikke vente med at få det samlet

En lettere utilfreds dame

Hun var overalt, og vi fik hurtigt indført kodeordet "lillesøster alarm" -

Kamilla var meget interesseret i computeren, og mange gange fik hun trykket på noget hun ikke skulle

Skabene var meget interessante, og hun elskede når mor og far glemte at lukke dem - så var hun straks i hvad der nu var.

Så er det dublo-tid

En træt Kamilla med et musikkort hun fik i fødselsdagsgave - og hun lærte hurtigt hvordan det fungerede

Se jeg kan selv spise

Kamilla og far hygger med en strikket bjørn hun lige havde fået af mormors nabo.

I Tivoli - skibet var så skråt, at hun faktisk ikke kunne holde sig eller kravle, så hun gled - til stor morskab

Hun var i alt - og her var det far der fik hjælp til at hænge vasketøjet op

"Jeg ved godt at jeg ikke må være herude, men nu er jeg her, og jeg er vild med det" - Mellemgangen var storebrors område, og Kamilla elskede at snige sig derud

Ha ha, så havde hun fået fat i Pernilles mobil.

På legeplads, men hun kunne ikke holde sig vågen på vej derud

"Hvad mon der gemmer sig der?"

I Tivoli og godt gemt under regnslaget - heldigvis stoppede regnen kort efter

På Rasmus Klump legepladsen, hun kunne huske det og glædede sig at glide igen.

Gå-vogenen var et kæmpe hit og hun kunne drøne frem og tilbage i køkkenet rigtig mange gange, og blev tosset hvis vi ikke lige fik hende vendt med det samme.

Til Juletræsfest på SSI - der var også en gave til kamilla - hun viste dog ikke helt hvad hun skulle gøre ved den - så Mor måtte pakke op.

Til Juletræsfest ved Shell, en glad pige med en æbleskive, som bestemt vakte lykke

En dejlig pige.

Morgenhygge

December 2011

Måneden var lidt hektisk, med julegaveindkøb, julefrokoster, juleafslutning, julehygge o.s.v, både for mor og far, i skolen og i vuggestuen, så der var planlægning på højrer plan. Vi fandt ud af at hun var en rigtig selskabsløve, så snart der skete noget - og man havde mor eller far lige ved hånden, så var man MEGET tilfreds. Hun sov generelt godt om natten, men midt på måneden tog forkølelsen til, hvilket gik lidt ud over nattesøvnen. Hun spiste stadig store mængder, og var til at holde i godt humør. Hun kunne dog være en lille hystade hvis tingene ikke fulgte hendes hoved, hvilket vi bl.a. fandt ud af da mormor skulle hente en dag. Nøj hvor var hun tosset.  Julen gik godt, men da hun var glad for egne rammer valgte vi at tage den af to gange, så vi lige kom hjem og slappede af imellem syd og nord besøgene.

Ja, man har det vel ikke efter nogen fremmede - Kamilla var meget vild med at hamre i tastaturet på vores PC, så vi gav hende en af Mikkels, men selvom det var ok, så var det ikke helt det samme

En fræk lille charmetrold, i gang med at pille tingene ud af skufferne.

storebror og mor bagte, så da Kamilla skulle spise frokost blev hun forvist fra bordet

Kamilla og Sofus var meget gode venner, ikke mindst fordi Kamilla var meget gavmild når det kom til at "tabe" mad på gulvet.

og så gik snakketøjet på hende

Vi havde rokeret rundt, så der kun var plast i den nederste skuffe, og den nød hun at lege i - og hvis man ikke lige kunne nå det i den anden side, så kravlede man da blot op i skuffen.

"Det var ikke mig det gjorde det"

En rigtig stor frækkert

Der blev leget med lego

Hun "havde fået" en skuffe i køkkenet, da hun var i dem så snart vi åbnede dem

Og der var også plads til at stå op

Åhh mor igen.......

Hun var overalt

Men allerhelst ville hun ud i mellemgangen hvor alle storebrors ting var - heldigvis kunne hun endnu ikke få døren op.

Leg på gulvtæppet

Hun var meget god til at fortælle hvornår hun ville have noget at spise.

Januar 2012

Måneden startede med vuggestue efter to ugers ferie, men det nød hun bare. Hun blev mere og mere bestemt hvilket af og til resulterede i lettere hysteriske anfald, dog kun af kortere varighed. Hun spiste stadig en del, og var rimelig nem at lægge, selv efter at natflasken forsvandt midt på måneden. Det havde heller ikke indflydelse på hvor længe hun sov, det var stadig til omkring kl. 6. Og endelig midt på måneden begyndte hun at gå :-) det havde ellers ikke være nemt at få hende til det - dog ikke mere end nogle få skridt af gangen, og ikke med glæde. Hun begyndte at sige "hej" og vinke, hun "snakkede" en del, men ellers ingen rigtige ord - men hvorfor dog også det, når man ganske udemærket kan skælde ud uden. Hun var en bestemt dame, og ikke altid lige nem at tackle, og slet ikke for storebror. Hun ville altid have hvad han havde - og mellemgangen, med alt hans legetøj var det bedste sted i verden.

Et dejligt sted at være - der bliver jo serveret mad

Ved legekøkkenet - det var dog ikke så ofte hun legede med det - men mon ikke det kommer

Opvaskemaskinen var meget spændende, ikke mindst at hive alle tingene ud igen

I en periode var politibilen det bedste legetøj, ikke mindst når der var lyd og lys på

En glad pige - det var nu ikke altid

Forsøgte sig med at spise selv, det var nu ikke noget hun gad, da det gik hurtigere når mor eller far hjalp

En rigtig kravle trold, hun elskede at kravle op i sofaen og stå

Og så var der lige tid til at studere "Ingeniøren"

Hun ville da ikke nøjes med et plastisk krus

En lille charmer - sutten var et fast indslag, selvom vi prøvede at minimere det

En rigtig dejlig charmetrold  - når hun ville

Tid til at åbne pakker.

"Se jeg går" - eller nærmer tumlede,

Mor havde glemt at lukke skabet som Kamilla elskede at rode i - Paprika går IKKE af i vask!!!

Da hun var færdig med ingeniøren, kunne man jo fortsætte med Illustreret videnskab

Et af de knap så kønne udtryk

Jeg charmer